Friday, February 11, 2011

Citer Panas Isu Ladang Gemilang - LaserKemamang

Isu penduduk Kampung Ladang yang hangat diperkatakan dan mendapat liputan luas media elektronik iaitu RTM di mana wartawan yang membuat liputan telah menjadi agen penduduk untuk menyuarakan ketidakpuasan hati mereka yang inginkan status hak milik pangsapuri mereka diselesaikan oleh kerajaan negeri.
Dikhabarkan, pihak yang mengambil tanah telah menggantikan tempat tinggal mereka dengan pangsapuri yang mengenakan kos sewaan yang tinggi dan hal ini  melahirkan kekecewaan dikalangan penduduk yang kurang berkemampuan. Anggaran kos sewaan sekitar rm 300 untuk 3 bilik dan rm850 untuk 4 bilik tidak termasuk kos bil elektrik dan air selama 3 tahun menjadi isu.
Pada pandangan kami, kos yang telah ditetapkan ini memanglah tidak masuk akal apatah lagi status pemilikan pangsapuri masih belum ada hitam putih. Persoalannya, Kenapa?mengapa?dan pada siapa?
Sahabat2 blog sekalian,
KENAPA?Pada pandangan kami,orang-orang Kemaman KENAPA baru sekarang isu ini digembar – gemburkan, diketengahkan, dihangatkan, diperkecoh-kecohkan…….Hal kecik pun dohhhhhhhh jadi besorrrr…Hok bulehhh selesaiii dengan molek, doh jadi huru-hare..Ni gara-gara lidah yang menjadi tunjang kerajaan selama ni yang kita semua sedia maklum iaitu RTM telah dimanfaatkan oleh nunnnnnnnnn diaaaa….BULAN NGAMBANG GREEN KALER…Sepatutnya RTM dok leh mempolitikkan isu ning……Kalau dok kerana wartawan RTM hok gi gali isu tu,buleh doh selesai hal ni. Wartawan tu nampok sangat talam 2 muka (kalu aku berhenti kije doh ngn RTM tu, Malu ngak eh, makan duit kerajaan).Buleh pulok dia tu wat sedakkk cerita konon bersimpati dgn nasib orang-orang kampung tu, nampok sangatlah yang kerajaan kita ni dok CAKNe ke rakyat. Imej kerajaan negeri kita tercalar disebabkan kupasan tu sedangkan apa yang berlaku adalah sebaliknya..bukan seperti yang digamatkan.
MENGAPA tak minta surat hitam putih sebelum kediaman mereka dirobohkan dulu?? Lening, barulah macam anjing nyalok bukit…… Kerajaan kita bukannya bodo..buat kije mesti ikot prosedur..pahtu selidik 2,3,4 kali sebelum wat pape.Maksudnya, kata persetujuan dah dicapai oleh kedua-dua pihak sebab pangsapuri dah pun siap.Ni mesti sesetengah penduduk tu berangan nok hok free. Dahla bertahun-tahun duduk tanah haram (percuma lagi),patutnya terima kasihlah pada kerajaan dok amik tindakan pape siap bagi pampasan lagi…takdop pun kena
halau macam anjing kurap..Proses naik taraf dilakukan dgn sempurna demi menjaga kepentingan penduduk terlibat.ORG BULAN pulok, bekas Pegawai Kerajaan Negeri ( Wan Ahmad Faizol Bin Wan Abas, Setiausaha Pemuda PAS) dok leh pakai jugok. Bertahun doh makan duit kerajaan..dari kecik sampai tua ning..sebelum masuk pembangkang pon kije bwh kerajaan jugok.dok dapat kepentingan diri sendiri mula lah wat onar…Kami rase, jari tak perlu ditundingkan kepada kerajaan negeri semata-mata sebaliknya tundingla jari pada diri masing-masing yang menimbulkan isu ni.

No comments:

Post a Comment